ANTWERPSE START-UP CONNECTBIKE ONTWIKKELT MET WERELDS GROOTSTE BEZORGKETEN EEN E-BIKE SPECIAAL VOOR MAALTIJDBEZORGERS

• ‘s Werelds grootste bezorgketen Domino’s Pizza betrokken bij ontwikkeling
  • Onderhoudsarme E-bike speciaal ontwikkeld voor zeer intensief gebruik
  • Optimale veiligheid dankzij middenmotor, extra brede banden en hydraulische schijfremmen
  • Op maat gemaakt service- en onderhoudspakket
  • Testprogramma voor restauranthouders en maaltijdbezorgers
  • Vanaf begin juli 2.500 Deliver E+’s beschikbaar voor uitlevering

“In gesprekken met meerdere restaurantketens werd ons duidelijk dat ze heel graag alle auto’s en scooters willen vervangen voor schonere alternatieven, maar dat de gebruikte E-bikes door het intensieve gebruik vaak defect raakten”, zegt Kenneth Erselina, co-founder van ConnectBike. “Samen met Giant en een aantal restaurantketens zijn we de uitdaging aangegaan om een geheel nieuwe E-bike te ontwikkelen die voldoet aan alle eisen van maaltijdbezorgers.” Koen Kennis, schepen voor mobiliteit en middenstand in Antwerpen: “De sector van thuislevering van maaltijden kent de laatste tijd een enorme groei. Tegelijk is daar ook een professionalisering nodig, want zowel de restaurants als de klanten verwachten een topservice. Ik ben blij dat een Antwerpse start-up als ConnectBike met deze nieuwe E-bike voorop gaat in die professionalisering, en daarmee ook in de vergroening van de mobiliteit in Antwerpen.”

Een E-bike die voldoet aan alle eisen van maaltijdbezorgers
Om zeker te weten dat de E-bike aan alle wensen van de food delivery markt voldoet, hebben ConnectBike en Giant intensief samengewerkt met maaltijdbezorgers, waaronder Domino’s Pizza, De Beren en TakeAway. Het resultaat is wat met recht een uiterst solide E-bike kan worden genoemd. De E-bike heeft een verstevigd aluminium frame, een onderhoudsarme belt drive, een fluisterstille krachtige middenmotor, een duurzame en veilige accu, extra brede banden en hydraulische schijfremmen die onder alle weersomstandigheden goed functioneren.Daarnaast heeft ConnectBike een speciaal servicepakket ontwikkeld dat het goed functioneren van de Deliver-E+ garandeert. Deze bestaat uit regelmatig preventief onderhoud, snelle reparatieservice en pechhulp.

Uitermate robuust én bijzonder stijlvol
“We zijn bijzonder trots op de manier waarop dit project tot stand is gekomen en vanzelfsprekend op het resultaat: deze fiets is uitermate robuust maar ziet er tegelijkertijd bijzonder stijlvol uit”, zegt Willem Buitenhuis, directeur van Giant Benelux. “Gezien de reacties uit de markt verwachten we dat deze E-bike in een grote behoefte voorziet.” In de afgelopen maanden is deDeliver-E+ uitgebreid getest door maaltijdbezorgers van verschillende grote ketens. Veel bezorgers noemen de batterij als een groot voordeel. De actieradius van de Deliver-E+ is veel groter dan die van andere fietsen. Ook heeft de motor veel vermogen, waardoor de fiets snel accelereert. Verschillende bezorgers noemen de dubbele schijfremmen. Die zijn ook bij slecht en nat weer betrouwbaar.

Testprogramma’s voor maaltijdbezorgers
ConnectBike heeft een testprogramma samengesteld. Maaltijdbezorgers kunnen, afhankelijk van hun grootte, twee tot vier weken lang kosteloos de elektrische fietsen en de service van ConnectBike testen en ervaren. De E-bike is beschikbaar met een voor- en achterdrager voor de maaltijdbox. Op de kunststof jasbeschermers bij de achterwielen is ruimte voor een logo of afbeelding van de restaurantketen waarmee de E-bike custom made kan worden afgeleverd. De E-bike is zowel in een zwarte als in een witte uitvoering verkrijgbaar en bij grotere aantallen in elke RAL-kleur.

Over ConnectBike
ConnectBike is een samenwerking tussen social venture E-bike2work, deelfietsbedrijf Cloudbike en Giant, werelds grootste fietsproducent. ConnectBike heeft als doel een positieve bijdrage te leveren aan de luchtkwaliteit, de vergroening van de leefomgeving en het bevorderen van schone en bereikbare stedelijke omgevingen. ConnectBike ontwikkelt E-bikes voor specifieke marktsegmenten en gaat daarbij uit van de eisen en wensen van de markt. De E-bikes worden aangeboden in een full service-pakket, inclusief financiering, verzekering, service & onderhoud, pechhulp en fleet management door middel van een digitaal slot in combinatie met een smart box. Voor meer informatie:  www.connectbike.net.

Einde persbericht

Voor meer informatie: